FANDOM

Nightmare on vihollinen pelissä Five Nights at Freddy`s ja yksi kuudesta Nightmare animatronicista. Nightmare on Nightmare Fredbearin ns. varjoversio.

Ulkonäkö Muokkaa

Nightmare muistuttaa hyvin paljon Nightmare Fredbearia. NIghtmare on kuitenkin Fredbearista poiketen väriltään musta. Nightmarella on keltainen hattu ja rusetti. Nightmarella on rikkinäiset korvat, josta lähtee johtoja, myös Nightmaren naamasta lähtee lankoja. Teräviä hampaita korostaa kirkkaanpunaiset demonimaiset silmät. Nightmarella on vatsassaan piikkeijä, aivan kuten Nightmare Fredbearilla. Nightmarella on terävät kynnet.

Käytös Muokkaa

Nightmare esiintyy 20/20/20/20- tilassa 4AM alkaen ja tulee Nightmare Fredbearin tilalle. Kun Nighmare aktivoituu, ei yksikään toinen animatronic voi hyökätä pelaajan kimppuun, joka huomattavasti voi helpottaa asioita. Nightmare on Nightmare Fredbearia huomattavasti aggressiivisempi.

Nightmare voi tulla joko oikeasta tai vasemmasta käytävästä. Kun pelaaja tulee ovelle katsomaan, Nightmare ilmestyy suoraan pelaajan eteen. Nightmare voi satunnaisesi nauraa kovaäänisesti, jolloin hänen päänsä ilmestyy joko sänkyyn tai kaappiin, jos pelaaja epäonnistuu puollustautumaan, Nightmare hyökkää pelaajan kimppuun, ja pelaaja kuolee.

Nightmaren liikkeitä on kuunneltava tarkasti, jotta selviää yön yli.

Triviaa Muokkaa

- Nightmare on lähes ainoa animatronic, jonka hyökkäys ei ole animoitu. Golden Freddyä lukuunottamatta.

- Monet uskovat, että Nightmare on pelin toisessa osassa nähtävä Shadow Freddy.

- Nightmare on ainoa animatronic, joka ei esiinny yhdessäkään pelin teasereissa.

- Nightmarella on sama asento joka paikassa, kuin Nightmare Fredbearilla