FANDOM

Five Nights at Freddy’s – seria niezależnych gier komputerowych będących połączeniem gatunków gier przygodowych typu „point and click” oraz survival horroru. Została stworzona i wydana przez Scotta Cawthona na platformy: Steam, iOS oraz Android.

Opis gier:

Na serię składa się dziewięć gier komputerowych. W dwóch pierwszych, gracz wciela się w nocnego stróża w pizzerii „Freddy Fazbear's Pizza” starającego się przetrwać noc i ustrzec się przed tzw. „animatronikami” W trzeciej części akcja rozgrywa się trzydzieści lat później po zamknięciu restauracji – nowi właściciele otwierają „dom strachów”, nawiązujący do pizzerii. Akcja czwartej została umiejscowiona w domu, w którym gracz jest nękany przez koszmarne wersje animatroników. W części piątej, zatytułowanej Sister Location, gracz wciela się w rolę technika nocnego w nowym lokalu. FNaF World, będącą spin-offem serii, zrealizowano jako komputerową grę fabularną, a samą konwencję zmieniono na bajkową – gra jest skierowana przede wszystkim do młodszych dzieci. Ze względu na liczne błędy, niestabilność gry oraz słabe oceny twórca zdecydował się wycofać ją z platformy Steam. Następna część serii, zatytułowana Freddy Fazbear’s Pizzeria Simulator, została wydana w 2017 roku. Potem wypuszczono Ultimate Custom Night, a obecną ostatnią częścią tej serii jest Five Nights at Freddy’s VR: Help Wanted.

Lista gier:

Spin-off

  • FNaF World (RPG, 21 stycznia 2016)
  • FNaF World Halloween Edition (RPG, 28 Października 2015)